Hemmadag

Än en gång har en hemsk förkyldning dragit sig över mig. Känner väl kanske att mina val de senaste dagarna inte varit de smartaste, som att vara med på orienteringen på skolan i tisdags även fast jag hade lite ont i halsen, eller att gå ute på stan igår i regnet, klädd i endast lucia-linne (för er som undrar - vi spelade in en film till skolan...).
Nu ligger jag här med en konstig mage, dunkande huvud och en rivande hals, och som plus på kanten - en rinnande näsa. Hoppas jag mår bättre tills imorn då vi har engelska nationella prov, den skriftliga delen. Kommer jag inte imorgon och gör det får jag tydigen komma till skolan på måndag, då vi egentligen ska vara lediga? Sen vid 3 imorgon eftermiddag har jag frisörtid som jag inte gärna vill missa, och andra mysiga planer för kvällen och i helgen. Håller helt enkelt tummarna på att jag blir bättre!

Just nu underhåller jag mig själv genom att knyta friendshipbracelets men känner att det inte riktigt går som jag vill så orkar inte engagera mig i det längre. Några tips på vad man kan hitta på när man ligger hemma från skolan? Förutom att se på film och ligga med datan i knät?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0