dipdye, ombre, you name it?

Bättrade på färgen till min ombre/diydye igår. Sälva effekten hade nästan gått ut så kände att det passade bra att fixa till det lite sådär innan skolstarten (som förövrigt vad idag). Angående att jag skriver "ombre/dipdye" är för att jag är så otroligt kluven när det gäller vad som är vad, vet att ombre är när "utväxten" är kort och färgen i topparna går långt upp på håret och att dipdye är när topparna är färgade, men mitt är ju typ 50/50? skit samma ni avgör ;) Klippte även av topparna som var så fruktansvärt slitna och nu känns håret jättekort (även fast jag vet att det inte är det). 
Men i alla fall, mina frågor till er - vad tycker ni om ombre/dipdye? Vad är finast enligt dig? tycker du att det är en bra trend som du tror kommer hålla i sig länge?
 

Tills vidare, ha det så gött // xoxo

Kommentarer
Postat av: emma

blev ju super fint Emmis!!!<33

Svar: tack emma!
Emma Gester

2012-08-15 @ 22:07:44
Postat av: Wilma

Jag tycker dipdye är snyggt, mest snyggt är det om det är naturliga färger. Det kan bli för mycket med typ rosa och grönt och sånt, fast en del passar bra i de men... Det är vad jag tycker i allafall!

älskar din blogg!
kram

Svar: Var lite sugen på rosa men tror att det kan bli svårt att matcha rätt osv, skulle isåfall räcka att ha sprayfärg och ha för en dag eller något :)Tack för din åsikt!

Tack så mycket
kram
Emma Gester

2012-08-15 @ 23:30:22
URL: http://wimlas.blogg.se
Postat av: frida

Mycket snygg och bra blogg måste jag säga, händer inte ofta jag tar mig tid att kommentera någons blogg så ta åt dig! KRAM

Svar: Åh, isåfall tackar jag så hemskt mycket! Hoppas du stannar :) stor kram!
Emma Gester

2012-08-16 @ 20:07:56
URL: http://ffridak.blogg.se
Postat av: Sara

Åh gud vad fint! Jag har mörkbrun utväxt på ljusbrunt hår ska jag då färga den undre delen av håret blond eller hur gjorde du?

Svar: När jag gjorde det första gången så hade jag sandré (aka råttfärgad) utväxt, lite röd nyans en mit ner på håret och ljusbrunt resten, då färgade jag ca 15 från hårbotten och ner brunt och slingade mina toppar blonda. Det är nog det jag skulle rådgiva dig att göra. Andra gången jag fixade så färgade jag bara brunt igen, topparna var redan solblekta :) Och om du är smart så gör du det hos en frisör, dom har mer koll på vad dom gör när det gäller att inte färga hela håret :)
Emma Gester

2012-08-18 @ 13:30:06
URL: http://www.sarasnigel.blogg.se
Postat av: Sara

Tack så mycket, gick du till frisör då om jag får fråga?

Svar: Ja, det gjorde jag
Emma Gester

2012-08-19 @ 02:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0