Love being sick.

Hej!
Andra dagen jag är hemma från skolan, känns great, eller? Nej inte direk. Min hals dödar mig, kan inte svälja, gäspa, andas eller prata, hemskt! Sen hjälper ju inte febern och huvudverken något heller och som grädde på moset har jag självklart ont i magen. Skulle bokstavligt talat inte förvåna mig om jag fick magsjuka på detta. Det var ett tag sen jag verkligen var såhär sjuk, mest vart förkylning eller huvudverk de senaste åren. Var hos läkaren igår och fick ta några prover, fick även ett recept utskrivet på nån äckelmedicin som inte ens ska vara utskriven i mitt fall. Med en mamma som är sjuksköterska fick jag reda på att de använder denna medicinen för folk som har sår typ i hela munnen, det bedövar nämligen smärta men är samtidigt jättefarlig att råka svälja så man ska bara gurgla. Jag fick inte reda på något av detta när jag fick medicinen men som tur var var den segflytande och hur äcklig som helst så den hann bara komma en liten bit på tungan innan jag spottade ut den igen. Det var nog det vidrigaste jag någonsin smakat och det känns ju riktigt bra att jag får medicin som ja inte ens har användning för, aldrig i hela mitt liv att den får komma i närheten av min mun igen. Min tunga blev dock bortdomnad ett litet tag, starkt medel. Tumme ner för läkaren jag fick träffa.
Nu ska jag iallafall ligga hemma några dagar och vila upp mig, skippa skolan, skippa kommande läger, men förhoppningsvis kunna gå på konfirmationen på söndag.

Film står på schemat idag så vi hörs väl later. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Hannipaj

Stackars dig! Hoppas du mår bättre snart, känns ju inge kul att bli sjuk nu.. Krya på dig gumman! Saknar dig <3

2012-05-15 @ 17:06:22
Postat av: Kine

Ønske dæ en fantastisk dag!:)

2012-05-24 @ 17:39:50
URL: http://kinepusen.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0