Små tips till håret

Nu är det inte så att jag är världens expert på hår och vet exakt vad som gör vad men jag har mina tips till året, vad som håller det oslitet och gör så det sliter mindre och detta tänkte jag dela med mig av.

Det första tipset är nog det vanligaste, försök undvika värme så mycket som möjligt, då värme sliter väldigt mycket på håret. Dock tror jag inte att det finns en ända tjej i dagens samhälle som skulle klara sig utan hårfön, platt- och locktång så därför är mitt tips, liksom alla andras att använda sig av värmeskydd när ni gör dessa saker. Själv använder jag mig av så kallad Arganolja som både reparerar, gör håret glansigare men även skyddar mot värme. Man kan applisera det i håret, torrt som vått och man behöver endast några droppar. Flaskan är inte speciellt stor, och enligt många kan den väl kosta en slant men så länge som en sådan flaska räcker så är det helt och hållet värt pengarna.
Jag köpte min lilla flaska hos min frisör för, om jag kommer ihåg rätt, 349:-. Finns säkert att hitta hos i princip varenda frisör, eller på Kicks, Åhlens osv för liknande priser.

Mitt andra tips är nog det bästa jag någonsin andvänt, Dove repair therapy. Ett 4-i-1 balsam som är helt sanslöst. Applisera som vilket balsam som helst efter shamponering och låt det sitta i en liten stund och man märker förändringar direkt. Jag själv har väldigt slitet hår då jag inte klippt på mig på kanske 4-5 månader och jag kan helt ärligt säga att mina toppar var så gott som oslitna efter bara en andvändning. Dock räcker det ju såklart inte att man använder det en gång och så är håret silkeslent och helt livet ut utan man märker efter 2 dagar att topparna börjar dela sig lite igen men då är det bara att dra på en ny tvätt och topparna är fina igen och håret sagolikt glansigt. Som sagt, jag är toppennöjd med detta balsam, kommer aldrig sluta använda det, hihi mitt lilla mirakel.
vet inte pris för denna vara då min mamma köpte den åt mig men tror inte att den kan kosta mycket mer än ett vanligt balsam och den finns att hitta i vilken butik som helst, helt vanliga Ica och Coop.

Tja, vad säger ni? är det min grej det här med tips? är det något jag ska fortsätta med? och vad isåfall vill ni att jag ska tipsa om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0